- Nazov: Katalog komponentov pre navrhovy system gEDA
- Popis: gEDA je open-source system pre kreslenie a navrh elektrickych schem a plosnych spojov. Nie je to jeden kompaktny program, ale sustava samostatne funkcnych modulov (niekde aj duplicitnych), co na jednej strane dava systemu obrovsku flexibilitu, na druhej strane vznikaju neprijemne problemy pri konzistencii dat - hlavne pri komponentoch, kde musi byt zarucena vazba medzi symbolom a jeho fyzickym prevedenim. Predmetom prace by bola tvorba skriptu/programu pre automaticke vygenerovanie interaktivneho (html) katalogu (na zaklade zadaneho popisu komponentu), kde by boli zobrazene symbol zo schemy, jeho footprint pre plosny spoj a dalsie udaje.
- Poziadavky: Bude potrebne nastudovat funkcnost systemu gEDA, pouzite formaty suborov, generovanie html stranok a (svg) obrazkov z popisu komponentov. Tema je vhodna pre niekoho, kto sa uz vyzna v terminologii elektroniky a ma nejake skusenosti s navrhom plosnych spojov.
- Realizacia: Linux, vhodnym programovacim jazykom je python, v tomto je vytvoreny funkcny prototyp (na ilustraciu, ale treba ho este znacne vylepsit).
- Vystup: Nekomercna aktivita, vystupom by mal byt open-source kod/popis.
- Nazov: Rozsirenie vlastnosti simulatora ngSpice
- Popis: ngSpice je open-source simulacny engine pre analogove, digitalne a hybridne (blokove) simulacie elelektronickych (a inych) obvodov. Je vytvoreny v jazyku C a svojimi vlastnostami v oblasti vseobecnych simulatorov je daleko lepsi ako komercne (a drahe) simulacne programy. Predmetom prace by bola analyza casti zdrojoveho kodu a vytvorenie vlastneho rozhrania pre riadenie chodu simulacie (simulacny engime ma jednoduche textove rozhranie resp. je ho mozne spustat v davkovom mode). Cielom prace je doplnenie simulatora o moznosti napr. doprednej simulacie, kedy na zaklade existujucich dat (napr. z technologie) predvidame buduci vyvoj, ktory spatne na zaklade novych dat upresnujeme. Tema je vhodna pre niekoho, komu simulacie systemov daco hovoria.
- Poziadavky: Schopnost analyzy a orientacie v cudzom kode, nastudovanie dokumentacie, vlastny kreativny pristup.
- Realizacia: Linux, shell, C, Python, Swig (generator rozhrania medzi C a Python).
- Vystup: Nekomercna aktivita, vystupom by mal byt open-source kod/popis.
- Nazov: Renderovacie engine pre geograficke aplikacie.
- Existuje zaujimavy projekt rozsiahlej geografickej databazy openstreetmap.org, ktory obsahuje mapove udaje, ziskane z volnych zdrojov a dobrovolnikmi. Databaza je volne dostupna a pre vizualizaciu dat (tvorbu map) existuje niekolko volnych vizualizacnych engine, ktore je mozne riadit pomocou skritov, vecsinou v XML. Predmetom prace je nastudovat existujuce renderovacie engine a vytvorit rozhranie pre ich riadenie tak, aby bolo mozne generovat mapy zo zvolenej geografickej oblasti, s uzivatelsky definovanymi symbolmi a s definovanym tematickym zameranim (napr. cyklisticke trasy v danej oblasti, vyskovy profil rezu mapy, krcmy 3. cen. skupiny v danej oblasti, nelegalne skladky atd. atd.)
- Poziadavky: Nastudovanie pouzivanych formatov suborov, databazy, zaujem o danu temu
- Realizacia: Linux, programovaci jazyk bez obmedzenia
- Vystup: Nekomercna aktivita, vystupom by mal byt open-source kod/popis.