Zoznam tém pre bakalárske práce
Tento zoznam bude aktualizovaný pre šk. rok 2008/2009 okolo 18. septembra
Na tejto stránke je zoznam v súčasnosti ponúkaných tém pre bakalárske práce. Témy sú zoradené podľa zamerania a školiteľov.
Prosím preštudujte si aj stránky:
Aplikované témy
- Softec/Centaur, kontakt: Milan Foriš <Milan.Forissoftec.sk>
Nasledujúca sada tém je zadaná komerčnou firmou, t.j študent získa priame skúsenosti z priemyselného prostredia a bude mať pocit, že pracuje na niečom 'užitočnom'.
- Integrácia aplikácii SOA, Peter Rybár
- Python ako jazyk pre vývoj REST webových aplikácií , Peter Rybár
- Comet – World Wide Web aplikačná architektúra, Peter Rybár
- Monitorovanie sietí, Peter Rybár
- Centrálna správa užívateľov – existuje moderné riešenie?, Peter Rybár
- RESTovské webové frameworky na platforme Java, Daniel Buchta
- Objektové črty relačných databázových systémov, Radoslav Golian
- Zálohovania a obnova v relačných databázových systémoch, Radoslav Golian
- Formáty a nástroje na serializáciu dátových štruktúr, Martin Martinka
- Webové prezentácie podľa najnovších trendov Web 2, Peter Rybár
- JavaScript a podpora prehliadačov, Peter Rybár
- Analýza aktuálnej situácie v Open Office štandardoch, Juraj Červeň
- Analýza open source nástrojov na podporu testovania, Stanislav Krutek
- Využitie webových služieb v procese integrácie podnikových IS, Fülöpová Iveta
- Technologia PDMark, Alena Molnárová
- Návrh riešenia pre IS pre podporu tvorby ponúk firmy, Alena Molnárová
- Testovanie webových aplikácií na platforme .NET, Ján Sokoly
- Vývoj webových aplikácií nad frameworkom ASP.NET MVC, Ján Sokoly
- Použitie UML a princípov Model Driven Development pri tvorbe viac vrstvových aplikácii, Peter Grec
- Martin Baláž, balazii.fmph.uniba.sk
- Pavel Petrovič, petrovicii.fmph.uniba.sk
Počítačová a objemová grafika
- Michal Červeňanský, cervenanskysccg.sk
- Generovanie LH histogramu na GPU
- Návrh a implementovanie výpočtov pre objemové dáta vykonávané na GPU
- Návrh a vývoj GUI pre zobrazovanie objemových dát pomocou vizualizačného enginu
- Návrh a vývoj webového rozhrania pre zobrazovanie objemových dát pomocou vizualizačného enginu
- Návrh a implementácia modulu pre vizualizačný systém pracujúci s objemovými dátami
- Silvester Czanner, czannerfmph.uniba.sk
- Miloš Šrámek, milos.sramekfmph.uniba.sk
- Elena Šikudová, sikudovasccg.sk
- Zuzana Černeková, cernekovafmph.uniba.sk
- Comparison of shot boundary detection algorithms in user oriented color spaces
- Comparison of shot boundary detection algorithms in class Y color spaces
- Comparison of shot boundary detection algorithms in basic and perceptualy uniform color spaces
- Peter Borovský, Peter.Borovskyfmph.uniba.sk
Nemonotonická logika
- Martin Baláž, balazii.fmph.uniba.sk
Deklaratívne Programovanie
- Ján Kľuka, klukafmph.uniba.sk
- Peter Borovanský, borovanii.fmph.uniba.sk
- Dušan Guller, gullerii.fmph.uniba.sk
- Analýza metodológie programovania v logike (v jazyku Prolog)
- Analýza metodológie "rule-based" programovania (v systeme Clips)
Neurónové siete
- Pavol Vančo, vancofmph.uniba.sk
Robotika
- Andrej Lúčny, lucnyfmph.uniba.sk
- Pavel Petrovič, petrovicii.fmph.uniba.sk
Evolučné výpočty
- Pavel Petrovič, petrovicii.fmph.uniba.sk
Web
- Ján Kľuka, klukafmph.uniba.sk
- František Gyárfáš, gyarfasii.fmph.uniba.sk
- Peter Borovský, Peter.Borovskyfmph.uniba.sk|
Linux a otvorený softvér
- Miloš Šrámek, Jan Holešovsky (Suse), milos.sramekfmph.uniba.sk, kendysuse.cz
Bioinformatika
- Broňa Brejová, bb248cornell.edu
- Mária Markošová, markosovaii.fmph.uniba.sk
Aplikácie
- Marek Nagy, mnagyii.fmph.uniba.sk
- Tvorba jednoduchých edukačných aplikácií v spolupráci so študentkami Pedagogickej fakulty
- Môže ísť o webové aplikácie, ale i binárne aplikácie (preferujem pod Linux) C/C++, Delphi, ...
- aplikácie štýlu klik-klik, naháňanie písmeniek, slov, jednoduchá hra, aktivity s textom, s obrázkami, sieťové aktivity, ...
- metodiku, obrázky a scenáre vytvorí s vašou konzultáciou pedagogička
- možnosť využiť ovládanie hlasom (rozpoznávanie reči) a písmom (rozpoznávanie písma) (okrem web aplikácií)
- dodržiavanie základnej línie vývoja softvéru: analýza, návrh, implementácia, testovanie
- jazyk aplikácie: slovenčina, angličtina, ...
- preferovaná cieľová skupina: 1.-4. ročník ZŠ
- Ukážky tém:
- Tvorba jednoduchých edukačných aplikácií v spolupráci so študentkami Pedagogickej fakulty