Bakalársky program v Aplikovanej informatike
Prečítajte si Popis bakalárskeho programu v Aplikovanej informatike
Garantom programu je Doc. RNDr. Mária Markošová, PhD.
Od školského roka 2010/2011 platí nový študijný program (pre všetky ročníky).
Je zverejnený v informačnom systéme, zapísaní študenti si ho môžu pozrieť tam.
Čoskoro ho zverejníme aj na tejto stránke, došlo len k niekoľko málo zmenám oproti predchádzajúcemu roku, v ktorom platil: Bakalársky program 2009/2010.
(zatial iba verzia bez vyberovych predmetov)
Povinné predmety
Povinne-voliteľné predmety
výber podľa podmienok v blokoch, spolu 48 kreditov v 2 blokoch
- Blok Cudzie jazyky, povinné min. 2 kredity
1-MXX-232 |
Anglický jazyk (4) |
KJP |
|
2/W |
P2 |
2 |
50/50
|
1-MXX-232 |
Anglický jazyk (4) |
KJP |
|
2/S |
P2 |
2 |
50/50
|
- Blok teoretických predmetov, povinný výber: 12 kreditov
1-AIN-505 |
Úvod do deklaratívneho programovania |
Kľuka J., Voda P. |
|
1/S |
L1,P2 |
4 |
60/40
|
1-INF-215 |
Formálne jazyky a automaty (1) |
Rovan B. |
|
2/W |
L3,P1 |
6 |
30/70
|
1-AIN-410 |
Matematika (3) |
??? |
|
2/W |
C4 |
5 |
50/50
|
1-INF-210 |
Úvod do matematickej logiky |
Toman E., Šuster B. |
|
2/W |
L2,P2 |
6 |
20/80
|
1-AIN-625 |
Úvod do matematickej logiky pre programátorov |
Komara J. |
|
2/W |
C4 |
6 |
40/60
|
1-AIN-470 |
Špecifikácia a verifikácia programov |
Komara J. |
|
2/S |
C4 |
6 |
60/40
|
1-AIN-430 |
Programovacie paradigmy |
Borovanský P. |
|
2/S |
C4 |
5 |
50/50
|
1-AIN-411 |
Úvod do výpočtovej logiky |
Homola M., Šefránek J. |
|
2/S |
L2,P2 |
5 |
50/50 S
|
1-INF-310 |
Tvorba efektívnych algoritmov |
Ďuriš P. |
|
3/W |
L3,P1 |
6 |
30/70
|
1-INF-430 |
Teória grafov |
Škoviera M. |
|
3/W |
L3,P1 |
6 |
70/30
|
1-AIN-360 |
Základy umelej inteligencie (1) |
Markošová M. |
|
3/W |
L2,P2 |
6 |
40/60
|
1-MAT-552 |
Geometria pre grafikov (2) |
Božek M. |
|
3/S |
C2 |
3 |
50/50
|
1-AIN-670 |
Expertné systémy |
Guller L. |
|
3/S |
L2,P2 |
6 |
40/60
|
1-AIN-480 |
Neurónové siete |
Farkaš I. |
|
3/S |
L2,P2 |
6 |
50/50
|
- Blok aplikovaných predmetov, povinný výber: 12 kreditov
1-INF-175 |
Spoločenské aspekty informatiky |
Winczer M. |
|
1/S |
C2 |
2 |
50/50
|
1-AIN-500 |
Linux pre používateľov |
Vittek M. |
|
1/S |
C2 |
2 |
100/0
|
1-INF-230 |
Úvod do databázových systémov |
Plachetka T. |
|
2/W |
L2,P2 |
5 |
50/50
|
1-AIN-636 |
Moderný prístup k webdizajnu |
Homola, M. |
|
1,2/W |
L2,P2 |
6 |
50/50
|
1-AIN-515 |
Vedecko-technické výpočty |
Šťavina P., Masarik J. |
|
2/W |
C3 |
4 |
50/50
|
1-AIN-510 |
Linux - princípy a prostriedky |
Nagy M. |
|
2/W |
C2 |
3 |
50/50
|
1-AIN-521 |
Implementácia databázových systémov |
Golian R. |
|
2/S |
L2,LP2 |
5 |
60/40
|
1-MAT-560 |
Webovská grafika |
Ferko A. |
|
3/W |
C4 |
5 |
50/50
|
1-AIN-530 |
Multimédiá |
Lúčan Ľ., Ftáčnik M. |
|
3/W |
L2 |
2 |
40/60
|
1-INF-511 |
UNIX pre administrátorov |
Janáček J. |
|
3/W |
2L,2P |
4 |
50/50
|
1-MAT-570 |
Modelovacie a renderovacie techniky |
Ďurikovič R. |
|
3/W |
C4 |
5 |
50/50
|
1-AIN-172 |
Programovanie (4) |
Borovanský P. |
|
3/W |
C4 |
5 |
50/50
|
1-AIN-511 |
Funkcionálne programovanie |
Borovanský P. |
|
3/W |
C2 |
3 |
50/50
|
1-INF-520 |
Úvod do informačnej bezpečnosti |
Olejár D., Stanek M. |
|
3/S |
L3 |
4 |
0/100
|
1-AIN-540 |
Pokročilé programátorské techniky |
Salanci Ľ. |
Limit: 20 students |
3/S |
C4 |
6 |
50/50
|
1-AIN-545 |
Reprezentácie geometrických objektov |
Zaťko V. |
1-MAT-570 |
3/S |
C4 |
5 |
50/50
|
1-AIN-550 |
Základy spracovania obrazu |
Ftáčnik M. |
|
3/S |
C3 |
4 |
50/50
|
1-AIN-551 |
Algoritmy pre AI robotiku |
Petrovič Pa. |
|
3/S |
L2,LP1 |
4 |
50/50
|
1-INF-516 |
Princípy tvorby softvéru |
KI |
|
3/S |
C4 |
5 |
25/75
|
Výberové predmety
- Blok Telovýchovné aktivity
1-MXX-210 |
Telesná výchova a šport (3) |
KTF |
|
2/W |
P2 |
2 |
0/100
|
1-MXX-220 |
Telesná výchova a šport (4) |
KTF |
|
2/S |
P2 |
2 |
0/100
|
1-MXX-310 |
Telesná výchova a šport (5) |
KTF |
|
3/W |
P2 |
2 |
0/100
|
1-MXX-320 |
Telesná výchova a šport (6) |
KTF |
|
3/S |
P2 |
2 |
0/100
|
1-UXX-115 |
Kurz turistiky a športov v prírode |
KTF |
|
1/S |
|
2 |
0/100
|
1-UXX-215 |
Kurz lyžovania a športov v prírode |
KTF |
|
2/W |
|
2 |
0/100
|
1-UXX-340 |
Športovo-rekreačné aktivity v dennom režime žiakov a študentov |
KTF |
|
3/W |
C2 |
2 |
0/100
|
1-MXX-141 |
Francúzsky jazyk (1) |
Vilášek P. |
|
1/W |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-161 |
Ruský jazyk (1) |
Klátiková E. |
|
1/W |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-151 |
Nemecký jazyk (1) |
Vilášek P. |
|
1/W |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-131 |
Anglický jazyk (1) |
KJ |
|
1/W |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-142 |
Francúzsky jazyk (2) |
Vilášek P. |
|
1/S |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-152 |
Nemecký jazyk (2) |
Vilášek P. |
|
1/S |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-132 |
Anglický jazyk (2) |
KJ |
|
1/S |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-161 |
Ruský jazyk (2) |
Klátiková E. |
|
1/S |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-241 |
Francúzsky jazyk (3) |
Vilášek P. |
|
2/W |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-231 |
Anglický jazyk (3) |
KJ |
|
2/W |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-261 |
Ruský jazyk (3) |
Klátiková E. |
|
2/W |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-251 |
Nemecký jazyk (3) |
Vilášek P. |
|
2/W |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-242 |
Francúzsky jazyk (4) |
Vilášek P. |
|
2/S |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-252 |
Nemecký jazyk (4) |
Vilášek P. |
|
2/S |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-261 |
Ruský jazyk (4) |
Klátiková E. |
|
2/S |
|
2 |
50/50
|
1-MXX-425 |
Filozofické koncepcie významu (1) |
Kamhal D. |
|
1/W |
L1,S1 |
2 |
50/50s
|
1-MXX-403 |
Úvod do Piagetovej psychológie (1) |
Rybár J. |
|
1/W |
L2 |
2 |
50/50s
|
1-MXX-408 |
Kognitívne laboratórium |
Rybár J. |
|
1/W |
C2 |
2 |
50/50
|
1-MXX-407 |
Kognitívne vedy: mozog a myseľ |
Rybár J. |
|
1/W |
C2 |
3 |
50/50
|
1-MXX-423 |
Filozofia L. Wittgensteina (1) |
Kamhal D. |
|
1/W |
L1,S1 |
2 |
50/50
|
1-MXX-421 |
Problémy analytickej filozofie (1) |
Kamhal D. |
|
1/W |
L1,S1 |
2 |
50/50
|
1-MXX-491 |
Integrované vzdelávanie zdravotne postihnutých |
Mendelová E. |
|
1/W |
C2 |
2 |
50/50
|
1-MXX-427 |
Úvod do filozofie jazyka |
Kamhal D. |
|
1/W |
L1,S1 |
2 |
50/50
|
1-MXX-422 |
Problémy analytickej filozofie (2) |
Kamhal D. |
|
1/S |
L1,S1 |
2 |
50/50
|
1-MXX-426 |
Filozofické koncepcie významu (2) |
Kamhal D. |
|
1/S |
L1,S1 |
2 |
50/50s
|
1-MXX-424 |
Filozofia L. Wittgensteina (2) |
Kamhal D. |
|
1/W |
L1,S1 |
2 |
50/50
|
1-MXX-404 |
Úvod do Piagetovej psychológie (2) |
Rybár J. |
|
1/S |
L2 |
2 |
50/50s
|
1-MXX-407 |
Kognitívne vedy: jazyk a kognícia |
Rybár J. |
|
1/S |
C2 |
3 |
50/50
|
1-MXX-428 |
Teória rečových aktov |
Kamhal D. |
|
1/S |
L1,S1 |
2 |
50/50
|
2-MXX-230 |
Komplexné tvorivé myslenie (1) |
Teplanová K. |
|
2/W |
L1,S1 |
2 |
50/50
|
2-MXX-482 |
Význam alternatívnych koncepcií v procese poznávania |
Haverlíková L. |
|
2/W |
L1,S1 |
2 |
50/50
|
2-MXX-461 |
Vedecká show (1) |
Matejka M. |
|
2/W |
L1,S1 |
2 |
50/50
|
2-MXX-462 |
Vedecká show (2) |
Matejka M. |
|
2/S |
L1,S1 |
2 |
50/50
|
2-MXX-240 |
Komplexné tvorivé myslenie (2) |
Teplanová K. |
|
2/L |
L1,S1 |
2 |
50/50
|
2-MXX-481 |
Vzdelávacie hry vo fyzike |
Haverlíková L. |
|
2/S |
L1,S1 |
2 |
50/50
|
- Blok Celofakultné predmety
1-MXX-190 |
Príspevok na študentskej vedeckej konferencii |
Boďa |
|
1/W |
S4 |
4 |
50/50
|
1-AIN-610 |
Tvorba webových dokumentov |
Hrušecký R., Nagy M. |
|
1/W |
C3 |
3 |
50/50
|
1-MXX-408 |
Kognitívne laboratórium |
Rybár J. |
|
1/W |
C2 |
2 |
50/50
|
1-MXX-407 |
Kognitívne vedy: mozog a myseľ |
Rybár J. |
|
1/W |
C2 |
3 |
50/50
|
1-INF-810 |
Rýchlostné programovanie (1) |
Winczer M., Královič Ra. |
|
1/W |
LP2 |
2 |
100/0
|
1-AIN-111 |
Doplnkové cvičenie k matematike (1) |
Prešnajder P. |
|
1/W |
P2 |
2 |
100/0
|
1-AIN-615 |
Úvod do webových aplikácií |
Hrušecký R., Nagy M. |
1-AIN-610 |
1/S |
C3 |
3 |
50/50
|
1-MXX-407 |
Kognitívne vedy: jazyk a kognícia |
Rybár J. |
|
1/S |
C2 |
3 |
50/50
|
1-AIN-636 |
Moderný prístup k webdizajnu |
Homola, M. |
|
1,2/W |
L2,P2 |
6 |
50/50
|
1-AIN-612 |
Tvorba prístupných e dokumentov a programov pre nevidiacich |
KAI |
|
1-3/W |
C2 |
3 |
100/0
|
1-INF-815 |
Rýchlostné programovanie (2) |
Winczer M., Královič Ra. |
|
1/S |
LP2 |
2 |
100/0
|
1-AIN-151 |
Doplnkové cvičenie k matematike (2) |
Prešnajder P. |
|
1/S |
P2 |
2 |
100/0
|
1-AIN-425 |
Deklaratívne programovanie webovských aplikácií |
Kľuka J., Voda P. |
1-AIN-505 |
2/W |
L1,P2 |
4 |
60/40
|
1-INF-410 |
Formálne jazyky a automaty (2) |
Rovan B. |
1-INF-215! and 1-INF-220 |
2/S |
L3,P1 |
6 |
30/70
|
1-INF-415 |
Úvod do teórie programovania |
Prívara I., Guller D. |
|
2/S |
C3 |
4 |
0/100 S
|
1-AIN-680 |
Extrémne programovanie |
Gyárfáš F. |
|
2/S |
S2 |
3 |
50/50 s
|
1-INF-695 |
OpenGL |
Samuelčík M. |
|
3/W |
C2 |
3 |
100/0
|
1-INF-435 |
Pravdepodobnosť a štatistika |
Harman R. |
|
3/W |
L3,P1 |
5 |
30/70
|
1-AIN-655 |
Heuristické metódy |
Ftáčnik M. |
|
3/W |
C2 |
3 |
100/0
|
1-AIN-685 |
Inteligentné techniky v e-Learningu |
Gyárfáš F. |
Limit: 40 students |
3/W |
S2 |
3 |
50/50
|
1-AIN-617 |
Logické programovanie ASP |
Baláž M., Šefránek J. |
|
3/W |
L2,P2 |
6 |
25/75
|
2-INF-132 |
Úvod do distribuovaných algoritmov |
Královič Ra. |
|
3/W |
L4 |
6 |
30/70
|
1-AIN-616 |
Symbolické programovanie a LISP |
Baláž M., Šefránek J. |
|
3/S |
L2,P2 |
6 |
50/50
|
1-INF-471 |
Plánovanie (úvod do reprezentácie znalostí) |
Šefránek J. |
|
3/S |
C4 |
6 |
20/80
|
2-INF-129 |
Úvod do paralelného programovania |
Gruska D. |
|
3/S |
L3,P1 |
6 |
20/80
|
1-AIN-675 |
Filozofia internetu |
Gyárfáš F. |
Limit: 50 students |
3/S |
L2 |
3 |
50/50
|
1-AIN-611 |
Tvorivé písanie |
Gyárfáš F. |
Limit: 10 students |
3/S |
S2 |
3 |
50/50
|