Topics for Bachelor Theses/sk: Rozdiel medzi revíziami

Riadok 37: Riadok 37:
 
** [[BakTema CIE1976|Farebný model CIE L*a*b* 1976]]
 
** [[BakTema CIE1976|Farebný model CIE L*a*b* 1976]]
 
** [[BakTema cube4D|Vizualizácia štvorrozmernej kocky]]
 
** [[BakTema cube4D|Vizualizácia štvorrozmernej kocky]]
** [[BakTema impainting|Techniky odstraňovania poškodenia obrazu.]]
+
** [[BakTema Agent-Space pre LEGO kocku|Implementácia architektúry Agent-Space pre LEGO kocku NXT]]
 
** [[BakTema LA recognition|Použitie lineárnej algebry v rozpoznávaní objektov na obraze]]
 
** [[BakTema LA recognition|Použitie lineárnej algebry v rozpoznávaní objektov na obraze]]
** [[BakTema Image Saliency|Využitie fázového spektra obrazu pre detekciu vyčnievajúcich objektov]]
+
** [[BakTema Fourierova Transformácia|Fourierova transformácia v umelej inteligencii]]
  
 
* [[Jan Kluka|Ján Kľuka]], kluka [[Image:zavinac.gif|@]] fmph.uniba.sk
 
* [[Jan Kluka|Ján Kľuka]], kluka [[Image:zavinac.gif|@]] fmph.uniba.sk

Verzia zo dňa a času 15:55, 8. október 2012

Zoznam tém pre bakalárske práce

Export to XLS (autor skriptu: Michal Čertický)

Na tejto stránke je orientačný zoznam v súčasnosti ponúkaných tém pre bakalárske práce. Témy sú zoradené podľa zamerania a školiteľov.

Prosím preštudujte si aj stránky

Aplikované témy

  • Nové: Zaujímavé témy pre aplikovaných informatikov ponúkajú kolegovia z katedry experimentálnej fyziky, kontakty: Peter Papp, Michal Matejka, Juraj Országh, miestnosť F2-77, F2-54, e-mail: papp, matejka, orszagh Zavinac.gif fmph.uniba.sk
  • Peter Fabo, fabo@fmph.uniba.sk
  • Pavel Petrovič, petrovic @ fmph.uniba.sk
    • konkrétne webové aplikácie, ktoré potrebujeme - Research Desktop, Lamsfet, Centrobot Portal, príp. podľa dohody, pozri tiež moju stránku
  • Peter Náther,nather# ii.fmph.uniba.sk
    • Analýza šachu ako hernej komplexnej siete - téma je obsadená
    • Framework pre multiplayer 3D RPG hry s podporou umelej inteligenice postáv - téma je obsadená

Počítačová grafika a spracovanie obrazov

  • Zuzana Černeková, cernekova @ fmph.uniba.sk
    • Comparison of shot boundary detection algorithms in user oriented color spaces
    • Comparison of shot boundary detection algorithms in class Y color spaces
    • Comparison of shot boundary detection algorithms in basic and perceptualy uniform color spaces
  • Roman Ďurikovič, Roman.Durikovic @ fmph.uniba.sk
    • Uprednostňujem študentov, s ktorými sa stretnem na svojich prednáškach. Pozrite si aj diplomové témy, mnohé sa dajú formulovať aj ako bakalárska práca.
    • Meranie štatistických vlastností náterov pri danom recepte, a aplikácii, meranie korelácie štatistických hodnôt. Pozorovanie mikroštruktúry náterov.
    • Meranie parametrov vzhľadu BRDF a ich zmena počas tvrdnutia laku.
    • Štatistické meranie trblietivosti, vnímanie trblietivosti.
    • Tvorba fotografii automobilových lakov s veľkým dynamickým rozsahom (HDR) s detailmi metalických pigmentov a návrh metód na tvorbu týchto detailných fotografii.
    • Tone mapping: Návrh zobrazovacích metód trblietivosti na monitoroch, HDR monitoroch, v tlači.
    • Meranie vnímaných vonkajších optických efektov lesku [Bril] na pigmentových, metalických a perleťových lakoch.
    • Vnímanie lesku [Bril] na rôznych plochách, keďže konečný vzhľad náteru je závislý od tvaru plôch na výrobku.
    • Návrh spôsobu merania pre porovnanie (color matching) metalických farieb na rôznych plochách pomocou KONICA meracieho zariadenia.
    • Modern trends with topology-adaptive snakes and applications.
    • Animácie pomocou časticových systémov - sneh a pekné zobrazenie snehu.
    • Tvorba scén po daždi zo vstupných 3D scén.
  • Numerické
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - cvičenia 1-8.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - sústavy lineárnych rovníc.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - sústavy nelineárnych rovníc.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - metódy konečných diferencií.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - metódy konečných prvkov 1D a 2D.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - metódy konečných prvkov 3D.
    • Príprava riešených cvičení z numerickej matematiky v programe Matematica - sústavy diferenciálnych rovníc.
    • Modelovanie analytických modelov zamračenej a jasnej oblohy z daných HDR bloh.
    • Tvorba HDR oblohy pri rôznom počasí a na rôznych miestach.
  • Prehľadové
  • Martin Samuelčík, samuelcik @ sccg.sk
    • Polynomické krivky v paralelných súradniciach
    • Knižnica pre zobrazenie vektorových fontov
    • WebGL prehliadač panorám
  • Pavol Fabo, fabo@sccg.sk
    • Štúdium usability evaluation postupov a ich aplikácia

Reprezentácia znalostí a nemonotónna logika


Deklaratívne Programovanie

  • Peter Borovanský, borovan @ ii.fmph.uniba.sk
    • Mobilná biletéria - zadaná
    • Reflexívne programovanie - zadaná
    • Mobilná aplikácia - otvorená téma
    • Komparátor programov v jazyku JAVA
    • Prostredie pre programátorský turnaj
    • Statická analýza kódu ako Eclipse plugin
    • Scrabble - zadaná
    • Monitorovanie funkcie motora cez BlueTooth OBD adapter
    • Detekcia ŠPZ v realnom čase (Android) - zadaná
    • Bike Trainer (Android) - zadaná
    • Využitie G-senzora na ovládanie robota - zadaná
  • Dušan Guller, guller @ ii.fmph.uniba.sk
    • Riešená zbierka motivačných príkladov v jazyku Prolog
    • Pre rule-based jazyk Clips

Neurónové siete

Robotika

Evolučné výpočty

Web

  • Ján Kľuka, kluka @ fmph.uniba.sk
    • Domáce účtovníctvo
    • Podpora spoločného dochádzania do práce autom
    • Rozšírenie MediaWiki pre určovanie zodpovednosti používateľov za jednotlivé stránky
  • František Gyárfáš, gyarfas @ ii.fmph.uniba.sk
    • Pre tento rok mám už plný počet prihlásených študentov
  • Peter Lecký, lecky @ fmph.uniba.sk
    • Prístupnosť AJAX aplikácií - Téma je obsadená
  • Marek Nagy, mnagy @ ii.fmph.uniba.sk (2010/11)
    • Efektívny manažment linuxovej učebne z pozície vyučujúceho na ZŠ. (obsadené - Rasťo Pánis)
  • Peter Lecký, lecky @ fmph.uniba.sk
    • Implementácia podpory pre čítanie MathML vo virtual bufferoch open-source čítača obrazovky NVDA (non visual desktop access). Kódenie v pythone a C++
    • Návrh a implementácia heuristík potrebných pri vytváraní lineárnej reprezentácie zle vytvoreného webu vo virtuálnych bufferoch čítača obrazovky NVDA
  • Frederik Bolf - zaujímavá téma nová sociálna sieť, reálny projekt, vyžaduje skutočný záujem študenta, ozvite sa priamo na: frederik.bolf@gmail.com

Bioinformatika