BakTema Nagy 1: Rozdiel medzi revíziami
(→Text nadpisu) |
|||
Riadok 1: | Riadok 1: | ||
− | |||
− | |||
== Sémantický popisovač obrázkov == | == Sémantický popisovač obrázkov == | ||
Riadok 43: | Riadok 41: | ||
− | == | + | == Interaktívne edukačné listy == |
+ | |||
+ | '''Pedagóg''': | ||
+ | Vytváranie sady aktivít typu obrázok + zadanie. Napr. "Pohľadaj a klikni na prasiatko." "Kto je mimo domčeka? Klikni naň!" | ||
+ | [pre fázu upevňovania a testovania] |
Verzia zo dňa a času 11:19, 17. september 2008
Obsah
Sémantický popisovač obrázkov
Informatik: Jednoduché webové rozhranie na manažment obrázkov, ich kategorizovanie a popisovanie. Napr. na obrázku je zobrazené červené auto -> popis: červená, červené auto, auto, dopravný prostriedok, ... Súčasťou by mal byť i jednoduchý vyhľadávač text -> obrázok.
Pedagóg: Vytvorenie kolekcie obrázkov ku základným detským podstatným menám. Rovnako i na každé písmenko slovenskej abecedy slovo, ktoré ním začína.
Zobrazovač predlôh písania písmen
Pedagóg: Vytvorenie predlôh písania písmen (tlačené paličkové, písané, veľké, malé) so súčasným zvukovým komentárom. Napr.: píšem písané M a hovorím "Malá myška preskočila cez jeden kopček, druhý kopček a tretí kopček." [pre fázu učenia]
Informatik: Jednoduchá aplikácia na vytváranie, manažment a prezeranie takýchto predlôh.
Živá abeceda
Pedagóg: Ku každému písmenku slovenskej abecedy vymyslieť minipríbeh a dotvoriť ho obrázkom alebo animáciou. [pre fázu učenia]
Informatik: Jednoduchá aplikácia na vytváranie, manažment a prezeranie takýchto predlôh.
Abecedná adventura
Informatik: Hra s písmenkami. Napr. za splnenie úlohy sa získa písmenko. Zo získaných písmeniek sa zloží "tajná" veta. Bolo by dobré, keby si učiteľ mohol zvoliť akú tajnú vetu má dieťa poskladať. Navigácia by bola cez mapu (vymysleného) sveta. Úlohy by boli výlučne klikacie, skladacie, ťahacie, nadídenie myšou (mouseover), .... Najlepšie cez web. Hojne by sa využívalo onclick. Alebo klikacie HTML mapy. So zvukom by to bolo tiež zaujímavé, existuje na to utilitka (JS+Flash) SoundManager 2.
Pedagóg: Vymyslenie a vytvorenie jednoduchých "dobrodružných" aktivít. [pre fázu upevňovania a testovania poznatkov]
Interaktívne edukačné listy
Pedagóg: Vytváranie sady aktivít typu obrázok + zadanie. Napr. "Pohľadaj a klikni na prasiatko." "Kto je mimo domčeka? Klikni naň!" [pre fázu upevňovania a testovania]